مایک پمپئو: انتشار اطلاعات نادرست توسط روسیه و ایران نمی‌تواند بر مسئولیت رژیم اسد سرپوش بگذارد/چهارشنبه ۲۰ فروردین

image.png

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، در واکنش به گزارش حمله شیمایی دولت حاکم سوریه گفت هر قدر هم که حامیان بشار اسد در سوریه و ایران اطلاعات غلط بدهند، باز مسئولیت رژیم سوریه در قبال حملات شیمیایی را نمی‌توان مخفی کرد.

وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲۰ فروردین و با انتشار بیانیه‌ای گفت: «گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی که امروز منتشر شده، تایید می‌کند رژیم سوریه ... بدون این که ذره‌ای برای جان انسان‌ها ارزش قائل شود، به حملات شیمیایی ادامه داده است.»

سازمان منع تسلیحات شیمیایی در گزارشی اعلام کرد نیروی هوایی سوریه را مسئول یک رشته حملات شیمیایی که اواخر ماه مارس ۲۰۱۷ در شهر لطامنه در مرکز این کشور انجام شد، دانست.

مایک پمپئو در ادامه این بیانیه گفت: «بیش از ۹ سال است که رژیم اسد جنگ خونینی علیه مردم سوریه راه انداخته است. این رژیم، مسئول جنایات بی‌شماری است که حتی برخی به سطح جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت می‌رسد.»

وزیر خارجه ایالات متحده افزود: «ما از کشورهای جهان می‌خواهیم به تلاش‌های ما برای پاسخگو نگه داشتن رژیم سوریه پیوسته و از معیارهای بین‌المللی علیه استفاده از سلاح‌های شیمیایی حمایت کنند.»

Hello World!