بیماری کورونا پدر موجب خودکشی پسرش گردید. کورونا در ایران، قشر فرودست را بیش از دیگران هدف گرفته است /یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹

image.png

کورونا بر روی زندگی مردم ایران تاثیرات تلخ و ناگواری گذاشته است: پدر یک خانواده در تهران مبتلا به کورونا شد و این مرد به خاطر ویروس جدید جان خود را از دست داد، پسر جوانش نیز متاثر از رفتارها و برخورد‌های مردم، دوام بیاورد و دست به خودکشی زد.اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد. مادر خانواده نیز نتوانست تحمل کند. و وی نیز خودکشی کرد.

کورنا فقرا را بیشتر به کام مرگ می برد.معاون وزارت بهداشت ایران نیز در تایید بالا بودن میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در میان فقرا گفت: «مرگ و میر کرونا در فقرا بیشتر است و به این علت است که آنها دسترسی کم‌تری به وسایل بهداشتی و خدمات درمانی دارند».

در رسانه های اجتماعی نوشته شده که بیماری کرونا نه تنها بیشترین فشار اقتصادی را بر بخش‌های فقیر در ایران زده، بلکه آنها را در صف اول قربانیان بیماری کرونا قرار داده است.

ایرج حریرچی، گفت: افرادی که فقیر هستند آسیب بیشتری از وضعیت فعلی می‌بینند، و شوربختانه دولت به علت کاهش قیمت نفت نمی تواند به طور کامل به مردم نیازمند کمک کند باید مردم و انجمن‌های خیریه کمک کنند.

مرکز پژوهش‌های مجلس نیز ۵ روز پیش هشدار داده بود که “تاخیر” نهادهای حکومت در حمایت از گروه‌های فقیر ممکن است موجب خیزش دوباره ای در ایران شود.

این مقام ارشد وزارت بهداشت گفت: با توجه به افزایش تردد های اخیر «تهران می‌تواند پاشنه آشیل کرونا در ایران باشد و دوباره بیماری را به مناطق دیگر استان و کل کشور گسترش دهد».

حریرچی افزود: «تا زمانی که واکسن، دارو و یا مصونیت عمومی نداشته باشیم، نمی‌توانیم از پایان بیماری در کوتاه‌مدت صحبت کنیم» و «فکر می‌کنیم تا پاییز درگیری‌هایی در خصوص این ویروس داشته باشیم.»

در ارتباط با افزایش فقر و تنگدستی در میان کارگران آمده است که ایلنا یک دختر ۱۲ ساله ایلامی به علت فقر خانواده، خودش را حلق‌آویز کرد. این دختربچه ۱۲ ساله که فرزند ارشد خانواده و کلاس پنجم ابتدایی بوده قبل سال جدید از پدر و مادرش تقاضای خرید لباس نو برای عید را داشته که به علت عدم تمکن مالی خانواده نتوانسته درخواست دخترشان را اجابت کند و به همین دلیل وی ۱۷ فروردین ماه در منزل پدری اش اقدام به خودکشی کرده است».

پدر این دختربچه سکته مغزی کرده است و قادر به کارکردن نیست و اگرچه تحت پوشش بهزیستی است ولی دریافتی از بهزیستی کفاف زندگی را نمی‌ٔدهد.

رسانه های اجتماعی در واکنش به این خبر نوشته اند: قابل توجه هواداران نظام جمهوری اسلامی که این روزها نگران “مستضعفان آمریکا” هستند ؟ آیا این اخبار را می‌خوانند؟

Hello World!