آمار رسمی کرونا در ایران و جهان / چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

image.pngچهارشنب

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، تازه‌ترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا را اعلام کرد و براساس آن در شبانه روز گذشته ۱۵۱۲ مبتلای جدید شناسایی شده و ۹۴ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر و جان‌باختگان به ۴۷۷۷ نفر رسید.

تعداد کل بهبود یافتگان نیز بیش از ۴۹ هزار نفر اعلام شده است.

بنابر آخرین آمار، وضعیت بیش از ۳۶۰۰ نفر از مبتلایان هم وخیم گزارش شده است.

دیروز پس از یک ماه برای اولین بار تعداد جان‌باختگان در یک روز، دو رقمی شده بود. اما امروز تعداد مرگ در یک شبانه روز به پایین ترین حد در یک ماه گذشته رسید.

روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در ایران ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر و فوت‌شدگان به ۴۶۸۳ نفر اعلام شده بود.

تا کنون ۲۹۹ هزار آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در ایران انجام شده است.

این آمار در آمریکا سه میلیون و ۱۰۰ هزار تست و در ایتالیا حدود یک میلیون تست است.

هشدار درباره حضور غیر ضروری مردم در اجتماعات

امروز ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران از مردم خواسته همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و گفته "از مردم می‌خواهم در اجتماعات حاضر نشوند و به فرزندانشان در بیمارستان‌ها رحم کنند چرا که آنها دو ماه است که در مهار شیوع کرونا کار طاقت‌فرسا انجام می‌دهند. اجازه دهید این بیماری کنترل شود".

او گفته "همکاری مردم نقطه قوت ما در مقابله با کرونا است که فاصله گذاری اجتماعی را با رعایت اصول بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات تداوم بخشیدند اما هشدار جدی می‌دهم چرا که نشانه‌های جدی از حضور غیر ضرور مردم در سطح شهر و بازار و همچنین حضور مردم برای قدم زدن افزایش یافته است و ما نگران آن هستیم که در آینده اثر این حضور را ببینیم".

این معاون وزیر بهداشت هشدار داد که "هر اقدام اجتماعی که باعث تشدید حضور مردم در اجتماعات می شود پسندیده نیست".

پس از اعلام تصمیم دولت برای بازگشایی برخی مشاغل، اختلافاتی بین مقامات وزارت بهداشت و دولت ایجاد شد و به دنبال آن وزیر بهداشت ایران نامه‌ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی نوشت.

در ایران، فعالیت بسیاری از کسب و کارها از سر گرفته شده است.

علاوه بر این، دولت به دنبال اجرای طرحی مبنی بر "فاصله‌گذاری هوشمند" تردد بین شهرهای هر استان را هم آزاد کرده است. در این شرایط بسیاری از کارشناسان و همچنین سازمان نظام پزشکی در مورد امکان کنترل مؤثر اصول بهداشتی در این شرایط ابراز تردید کرده‌اند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت: آمار دقیق قابل برآورد نیست

همزمان علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته: با توجه به محدودیت تعداد تست، امکان برآورد دقیق همه مبتلایان به ویروس کرونا در هیج کشوری نیست. به طور قطع آمار واقعی بیش از آمار رسمی است اما اینکه آمار رسمی را ضرب در ۲ یا سه یا عدد دیگری بکنیم درست نیست.

اخیرا نتایج نظرسنجی معاونت اجتماعی-فرهنگی شهرداری تهران و مرکز افکارسنجی ایسپا حاکی از آن بود که "حدود نیمی از مردم به آمار رسمی ابتلا و فوت کرونا اعتماد ندارند."

آمار جهانی کرونا

در سطح جهان، تا صبح امروز بیش ازدو میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد نزدیک به ۱۲۷ هزار نفر جان باخته‌اند.

طبق آمار منتشر شده کشورها تاکنون بیش از ۴۸۶ هزار نیز پس از ابتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

آمریکا با نزدیک به ۶۱۴ هزار مبتلا بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده و پس از آن اسپانیا با نزدیک به ۱۷۴ هزار نفر و ایتالیا با بیش از ۱۶۲ هزار نفر قرار دارند. فرانسه، آلمان، بریتانیا، چین و ایران نیز در رتبه‌های بعدی تعداد بالای مبتلایان در جهان هستند.

در آمار جان‌باختگان، آمریکا بیشترین تعداد را با ۲۶ هزار نفر دارد و پس از آن ایتالیا با ۲۱ هزار نفر و اسپانیا با بیش از ۱۸ هزار نفر است و فرانسه با ۱۵ هزار نفر و بریتانیا با ۱۲ هزار نفر در رتبه‌های بعدی هستد.

ایران و آلمان و چین از نظر تعداد جان‌باختگان به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

Hello World!