محمود شهریاری، مجری سابق رادیو و تلویزیون ایران بازداشت شد /چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

image.png

خبرگزاری‌‌های ایران از بازداشت محمود شهریاری، مجری سابق رادیو و تلویزیون، به دلیل "انتشار شایعات و اخبار دروغ در فضای مجازی" در ارتباط با شیوع ویروس کرونا خبر داده‌اند.

خبرگزاری دولتی ایرنا گزارش داده است که آقای شهریاری، امروز چهارشنبه ۲۷ فروردین بازداشت شده اما باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداو سیما از بازداشت او با حکم قضایی در روز سه‌شنبه خبر داده است.

محمود شهریاری که چند سال پیش ممنوع‌التصویر شد، در ماه‌های اخیر با انتشار ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی از عملکرد حکومت ایران به ویژه در مقابله با شیوع کرونا انتقاد کرده است.

او روز ۱۳ بهمن، حدود دو هفته قبل از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در ایران، در ویدیویی در اینستاگرام مقام‌های جمهوری اسلامی را به پنهانکاری درباره این بیماری به دلیل در پیش بودن راهپیمایی ۲۲ بهمن، سالروز انقلاب اسلامی، متهم کرد.

آقای شهریاری در آن ویدیو از بسته نشدن مرزهای ایران به روی شهروندان چین، مرکز شیوع بیماری هم انتقاد کرده بود.

او در ویدیویی دیگر از ادامه پروازهای شرکت هوایی ماهان به چین به شدت انتقاد کرد و خواهان تحریم این شرکت هوایی و محاکمه مدیران آن شد.

آقای شهریاری روز ۹ اسفند هم در پیامی دیگر در اینستاگرام از تعطیل نشدن ادارات انتقاد کرده بود و گفته بود اگر مسئولان با مترو و اتویوس سر کار رفتند "ما هم می‌رویم در غیر این صورت از مرخصى‌هاى استحقاقى، بدون حقوق و استعلاجى استفاده می‌کنیم و براى حفظ جان خود و دیگران سر کار نمی‌رویم."

او در ویدیوی دیگری در روز ۲۴ اسفند درباره گرانی بیش از حد و "فروپاشی اقتصاد" به دلیل شیوع کرونا هشدار داده و گفته بود که از فردای آن روز در ایران "حکومت نظامی" اعلام می‌شود و سپاه و ارتش زمام امور را در دست می‌گیرند.

او در آن ویدیو گفت که تهران قرنطینه می‌شود و تردد داخل شهر هم ممنوع خواهد شد و از مردم خواسته بود که مایحتاج خود را برای چنین روزهایی تامین کنند.

حکومت نظامی و منع تردد در تهران اعلام نشد و بسیاری در شبکه‌های اجتماعی آقای شهریاری را به دلیل انتشار این ویدیو و پیام‌های مشابه دیگر به جوسازی و انتشار اخبار جعلی متهم کردند.

Hello World!