آمار رسمی کرونا در ایران جهان / جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

image.png

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، امروز (جمعه پنجم اردیبهشت)، تازه‌ترین آمار مرگ و ابتلا به کرونا را اعلام کرد و براساس آن در ٢٤ ساعت گذشته ۱١۶۸مورد جدید شناسایی شده و ۹۳ نفر نیز جان باخته‌اند.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کرونا در ایران به ۸۸ هزار و ۱۹۴ و فوت‌شدگان به ۵۵۷۴ نفر رسید. ۶۶ هزار و ۵۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آقای جهانپور گفته است که ۳۱۲۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

هشدار در باره موج دوم شیوع

امروز علی اکبری، نماینده شیراز در مجلس ایران گفت "روند شیوع بیماری کرونا در استان فارسی طی ۱۰ روز گذشته سیر صعودی داشته است" و ابراز نگرانی کرد که با طولانی شدن شیوع بیماری، کادر درمان دچار "فرسودگی و خستگی" شوند:

"در استان فارس تا ۷ الی ۸ روز گذشته بیماری کرونا بخوبی کنترل شده بود اما بعد از اینکه منع رفت و آمدها آزاد شد و ترددها صورت گرفت، سیر مبتلایان به کرونا در این استان زیاد شد."

پیش از وی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهر قم نیز گفت که "پیک (اوج شیوع) دوم کرونا شدیدترخواهد بود" و روند عادی‌‌سازی باید "پلکانی باشد و سخت‌گیری‌ها آرام ‌آرام کم شود".

دکتر محمدرضا قدیر به خبرگزاری ایرنا گفت فاصله‌گذاری هوشمند در ادارات مهم است و "باید به افرادی که سن بالا و بیماری ‌زمینه‌ای دارند مرخصی داده شود".

محدودیت آمد و شد در ایران در دو مرحله لغو شد ابتدا از ۲۳ فروردین برخی کسب و کارها اجازه فعالیت یافتند و بعد از اول اردیبهشت تمامی محدودیت‌های رفت و آمد بین استان‌ها لغو گردید.

آمار جهانی کرونا

طبق آمارهای رسمی کشورهای مختلف، تا صبح امروز بیش از ۲ میلیون و ۷۳۳ هزار نفر در دنیا به کرونا مبتلا شده و بیش از ۱۹۱ هزار نفر جان باخته‌اند. بیش از ۷۵۱هزار نفر نیز بهبود یافته اند.

آمریکا بیشترین مبتلا را دارد، نزدیک به ۸۸۷ هزار نفر، پس از آن اسپانیا با نزدیک به ۲۱۴ هزار نفر و ایتالیا با بیش از ۱۸۹ هزار نفر قرار دارند. فرانسه، آلمان، بریتانیا، ترکیه، ایران و چین نیز در رتبه های بعدی هستند.

در آمار جان‌باختگان، آمریکا بیشترین تعداد را با ۵۰ هزار و ۲۴۳ نفر دارد و پس از آن ایتالیا با ۲۵ هزار ۵۴۹ نفر و اسپانیا با بیش از ۲۲ هزار نفر. فرانسه، بریتانیا، بلژیک، آلمان، ایران و چین پشت سر این کشورها قرار دارند.

Hello World!