آمار رسمی کرونا در ایران و جهان /سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

image-1.png/

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، امروز (سه‌شنبه ۹ اردیبهشت)، تازه‌ترین آمار مرگ و ابتلا به کرونا را اعلام کرد و براساس آن در ٢٤ ساعت گذشته ۱۱۱۲ مورد جدید شناسایی شده و ۷۱ نفر نیز جان باخته‌اند.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کرونا در ایران به ۹۲ هزار ۵۸۴ نفر و فوت‌شدگان به پنج هزار ۸۷۷ نفر رسید.

بیش از ۷۲ هزار نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آقای جهانپور گفته است که بیش از ۲۹۰۰ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

روز گذشته تعداد مبتلایان به کووید-۱۹در ایران به ۹۱ هزار و ۴۷۲ و فوت‌شدگان به ۵ هزار و ۸۰۶ اعلام شده بود.

در مجموع در ایران تا کنون بیش از ۴۴۲ هزار تست تشخیص کرونا انجام شده است.

نصرالله فتحیان، مدیر هماهنگی ستاد ملی کرونا، اعلام کرد تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر از کادر پزشکی و پرستاری ایران در مقابله با کرونا جان خود را از دست داده‌‌اند. او جانباختگان حوزه بهداشت درمان را بنابر دستور رهبر ایران "شهید" خواند.

در حال حاضر مناطق ایران از نظر شیوع و ابتلا به سه منطقه سفید و زرد و قرمز تقسیم شده است.

در ایران قرار است استفاده از ماسک در اتوبوس و مترو الزامی شود. زمان اعلام این موضوع به وزارت کشور ایران واگذاشته شده است.

آمار جهانی کرونا

طبق آمارهای رسمی کشورهای مختلف، تا صبح امروز بیش از ۳ میلیون و ۷۵ هزار نفر در دنیا به کرونا مبتلا شده و بیش از ۲۱۱ هزار نفر جان باخته‌اند و بیش از ۹۲۵ هزار نفر نیز بهبود یافته اند.

آمریکا بیشترین مبتلا را دارد، نزدیک به یک میلیون و ۱۰ هزار نفر، پس از آن اسپانیا با نزدیک به ۲۲۹ هزار نفر و ایتالیا با بیش از ۱۹۹ هزار نفر قرار دارند. فرانسه، آلمان، بریتانیا، ترکیه، ایران و چین نیز در رتبه های بعدی هستند.

در آمار جان‌باختگان، آمریکا بیشترین تعداد را با ۵۶ هزار و ۸۰۳ نفر دارد و پس از آن ایتالیا با ۲۶ هزار ۹۷۷ نفر و اسپانیا با بیش از ۲۳ هزار نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

image.png

Hello World!