جشن های هفتاد و دومین سالگرد استقلال اسرائیل، امروز، به دور از جمعیت، در سراسر کشور برگزار شد/چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

image.png

جشن تولد اسرائیل در شرایطی برگزار می شود که مصیبت کورونا همچنان گریبانگیر ملت این سرزمین و ملت های دیگر جهان است. ولی همه اسرائیلیان در این هفتاد و دومین زادروز کشور خویش، می کوشند شادی کنند و در انتظار روزهای بهتری باشند.

در اسرائیل از ده ها سال پیش، برگزاری رژه نظامی را که در بسیاری از کشورها همچنان رایج است، کنار گذاشته و به برنامه های فرهنگی و ورزشی و همگانی و تاریخی روی آورده است.

در ساعات پیش از ظهر امروز، چند اسکادران از انواع هواپیماهای نیروی هوایی اسرائیل بر فراز کشور پرواز کردند و به انجام عملیات هوایی پرداختند.

شمار دیگری از هواپیماهای آموزشی در رژه هوایی جشن استقلال اسرائیل

لحظه عبور هواپیماها از فراز هر شهر و روستا از پیش اعلام شده بود و مردم در بالکن خانه های خود مستقر شده بودند تا هنگام عبور هواپیماها به سوی آن ها دست افشانی کنند.

یکی از آیین های فرهنگی روز استقلال اسرائیل، مسابقه بین المللی کتاب مقدس است که در اورشلیم برگزار می شود و در آن جوانان از سراسر کشورهای جهان که تورات را به خوبی فرا گرفته و جزئیات آن را به یاد دارند، در آن شرکت می کنند و در آن، به پرسش های معما دار درباره متون پاسخ می دهند و در نشان دادن تسلط خویش بر متون تورات، با هم به رقابت می پردازند.

علیرغم کورونا، این مراسم فرهنگی امروز نیز برگزار شد، ولی این بار بدون حضور شرکت کنندگان در مسابقه و یا تماشاچیان و میهمانان بود.

همه شرکت کنندگان، از سراسر جهان از طریق برنامه کامپیوتری زوم به محل برگزاری مسابقه در اورشلیم وصل بودند و مراسم به صورت مستقیم از تلویزیون های کشور پخش می شد.

یکی از زنان و مردانی که شب گذشته مشغل های دوازده گانه آئین استقلال را برافروختند

از آئین های دیگر روز استقلال اسرائیل، اعطای جایزه ملی به شخصیت های برجسته ای است که در یک سال اخیر و یا در طول زندگی خود، خدمات شایسته ای به اسرائیل و با بشریت انجام داده اند

جوایز ملی، همه رشته ها را ، از هنری تا علمی و از اجتماعی تا ادبی شامل می شود و “جایزه نوبل اسرائیل” محسوب می گردد.

آئین های استقلال، از شامگاه روز گذشته و دقایقی پس از پایان یادروز جانباختگان دفاع از اسرائیل آغاز کردید.

در سال های گذشته در چنین شبی، در تپه هرتسل در اورشلیم، در کنار آرامگاه بنیامین زئب هرتسل که پایه گذار اندیشه برپایی اسرائیل مدرن بود، در حضور صدها میهمان و شخصیت برجسته داخلی و خارجی، برنامه هنری و فرهنگی و نمایش های زیبای ژیمناستیک برگزار می شد و سپس دوازده تن از خدمتگزاران کشور اسرائیل مشعل های دوازده گانه را بر می افروختند که نشان دوازده قبیله یهود است.

امسال، آنانی برای برافروختن مشعل دعوت شده بودند که همگی پزشکان و پرستاران و دست اندرکاران مبارزه با کورونا بودند که با به خطر انداختن جان خویش، به طور شبانه روزی برای ریشه کن ساخت این ویروس سمج و خطرناک، تلاش کرده اند.

Hello World!