وزیر راه ایران به انتقادها درباره پروازهای ماهان به چین پاسخ داد /دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

image.png

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ایران در مصاحبه‌ای با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به بعضی انتقادها درباره پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به چین در زمان آغاز شیوع کرونا در چین پاسخ داده است.

او گفته از زمان شتاب این بیماری در چین و با ابلاغ مصوبه لغو پروازها از ایران به چین،هیچ پرواز مسافری به این کشور انجام نشده است.

او گفته: "از آنجا که ایرانیان بسیاری در چین مانده بودند و نمی توانستند به کشور برگردند، مصوبه‌ای گذراندیم تا پروازهایی به صورت خالی به این کشور برود و هموطنانمان را به ایران بازگردانیم؛ در این راستا ماهان سه پرواز به مقصد چین انجام داد."

آقای اسلامی به یک پرواز اختصاصی "تحت قرنطینه کامل با حضور نمایندگان وزارت بهداشت" اشاره کرده که مقصد آن شهر ووهان چین بوده و "به منظور بازگرداندن دانشجویان ایرانی" ساکن این شهر انجام شده.

او همچنین گفته از همان روزهای اول شیوع بیماری "پروازهای باری ماهان انجام می شد تا بتوانیم اقلام مورد نیاز بخش بهداشت و درمان را برای مقابله با ویروس کرونا وارد کنیم."

دولت ایران از روز شنبه ۱۲بهمن (اول فوریه) دستور توقف پروازهای این شرکت به چین را صادر کرد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد از آن روز تا چهارم مارس، هواپیمایی ماهان از فرودگاه امام خمینی تهران ۱۶ پرواز رفت و برگشت به چین انجام داده‌ است.

هواپیمایی ماهان سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ (۴ فوریه) به دستور دولت یک هواپیما را برای بازگرداندن ۷۰ دانشجوی ایرانی ساکن ووهان چین- مرکز شیوع کرونا - به این کشور اعزام کرد.

براساس بیانیه هواپیمایی ماهان، چهار پرواز دیگر به غیر از پرواز فوق بین ۱۲ بهمن تا ۱۶ بهمن (اول تا پنجم فوریه ۲۰۲۰(به پکن، شانگهای، گوانگجو و شنژن انجام شده که هدف آنها"انتقال مسافران چینی حاضر در ایران و سایر کشورها و ایرانی‌های حاضر در چین با نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رعایت دستورالعمل‌های مربوط"اعلام شد.

Hello World!