کارزار تبلیغاتی جدید حکومت ایران، برای منحرف کردن توجه مردم از شکست رژیم در رسیدگی به کورونا /پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

image.png

مقامات حکومت اسلامی ایران همچنان بر شدت تهدیدهای جنگی خود علیه ایالات متحده در رابطه با خلیج فارس می افزایند و این گُمان را به وجود آورده اند که به علت ناتوانی در رسیدگی به بحران کورونا و همچنین این احتمال که ملت گرسنه ایران علیه رژیم به پا خیزد، می کوشند با ایجاد یک تنش مصنوعی در خلیج فارس، افکار مردم را منحرف ساخته و با این ادعا که خطر جنگی کشور را تهدید می کند، بر ارعاب مردم بیفزایند و به شیوه ای آنان را سرکوب کنند که جرات خیزش نداشته باشند.

خبرگزاری های حکومت گزارش دادند که فرماندهان نظامی، از روی عرشه ناوشکن جماران به کشورهای منطقه و جهان هشدار دادند که اگر منافع رژیم ایران در خلیج فارس به خطر افتد، واکنش کوبنده ای نشان خواهند داد. در این تهدید نظامی، در تلاش برای فاصله انداختن بین امیرنشین های عرب سواحل جنوبی خلیج فارس با ایالات متحده، از جمله گفته شده: «پیام ما به کشورهای منطقه، پیام صلح و دوستی است، ولی خطاب به دشمنان و مستکبران، هشدار کوبنده است که اگر چشم طمع به خلیج فارس و جزایر ایران اسلامی داشته باشند، با صلابت و اقتدار، پاسخ دندان شکنی دریافت خواهند کرد».

این اخطار پس از آن صادر شده که علی خامنه ای روز گذشته دستور داد که جزایر سه گانه ایرانی، که امارات متحده عربی مالکیت آن ها را ادعا می کند، به صورت مسکونی درآید و حضور ایران در آن ها گسترده تر شود. سخن از سه جزیره تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی در وسط خلیج فارس می باشد که ایران پس از خروج نیروهای بریتانیا از حوزه خلیج فارس، در دوران شاه فقید بر آنها مسلط شد و امارات متحده عربی آن ها را متعلق به خود می داند.

امیرنشین های عرب، در همه نشست های شورای همکاری خلیج فارس، همیشه تاکید کرده اند که این جزایر متعلق به آنان است و حضور ایران در آن جزایر نامشروع است.

در حال حاضر، رژیم ایران از این جزیره به عنوان پایانه نفت و یا پایگاه نظامی استفاده می کند.

آگاهان می گویند که رژیم ایران پس از انتشار هشدار پرزیدنت ترامپ در مورد حضور ناوگان آمریکایی در خلیج فارس، اکنون مسئله سه جزیره را به پیش می کشد تا نگذارد تنش از منطقه دور شود.

فرماندهان سپاه پاسداران نیز در روزهای اخیر گفته اند که خلیج فارس آب های بسته متعلق به ایران است که رزمناوهای خارجی باید آنجا را ترک گویند. از نظر قوانین بین المللی، خلیج فارس دریای بین المللی محسوب می شود که رژیم ایران حق ندارد مزاحمتی برای شناورهای کشورهای دیگر ایجاد کند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظامی نیز امروز (پنجشنبه) ارزیابی کرده، گفت: «تهدیدهای ترامپ در مورد هدف قرار دادن قایق های سپاه پاسداران، چیزی جز یک تهدید تبلیغاتی نیست».

رئیس جمهوری ایالات متحده، ماه گذشته، پس از آن که یازده قایق سپاه پاسداران، تا فاصله ده متری از رزم ناوهای آمریکایی، به آنها نزدیک شدند، هشدار داد که اگر اینگونه رفتارها تجدید شود، ناوهای آمریکا دستور گرفته اند آن ها را غرق کنند.

با این همه، محسن رضایی ادعا کرد که رژیم ایران هرگز آغازگر هیچ جنگی نبوده، ولی اگر مورد حمله قرار گیرد، پاسخ کوبنده ای خواهد داد.

حسن روحانی نیز در سخنان امروز خود (پنجشنبه) در همین رابطه گفت: «این خلیج، نامش خلیج فارس است، و خلیج نیویورک و یا واشنگتن نیست، و بنابراین، برای ایران اهمیت درجه اول دارد». همانگونه که گفته شد، خلیج فارس یک دریای بین المللی محسوب می شود و حضور نظامی آمریکا، به هدف آن است که رژیم ایران نتواند به صادرات نفت امیرنشین های عرب آسیب برساند.

Hello World!