جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹/ آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

image.png

وزارت بهداشت ایران می‌گوید در ٢٤ ساعت گذشته ٦٣ نفر به علت کرونا جان‌باخته‌اند و ١٠٠٦ مورد جدید شناسایی شده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، امروز (جمعه دوازدهم اردیبهشت) گفت شمار موارد قطعی کرونا در ایران به ۹۵٦٤٤ و کل جان باختگان کرونا به ٦٠٩١ نفر رسیده است.

بنا به آمار رسمی ٧٦٣١٨ هزار نفر بهبود یافته‌اند و ٢٨٩٩ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گفته آقای جهانپور ۴۷۵ هزار و ۲۳ مورد تست پی‌سی‌آر برای تشخیص کرونا انجام شده است.

درباره درستی آمارهای رسمی کرونا در ایران هم منابع داخلی هم خارجی ابراز تردید کرده‌اند. در آخرین مورد مرکز پژوهش‌های مجلس ایران آمار واقعی مبتلایان و جان‌باختگان را چند برابر آمار رسمی دانست اما وزارت بهداشت می‌گوید تفاوت آمار به دلیل محدودیت آزمایش است.

در حال حاضر شهرها و استان‌های ایران به سه وضعیت سفید، زرد و قرمز طبقه‌بندی شده‌اند. حسن روحانی، رئیس جمهوری گفته است که بزودی شهرستان‌های سفید معرفی می‌شوند.

کرونا در دنیا

امروز مشخص شد کرونا یکی دیگر از سران عالیر‌تبه جهان را مبتلا کرده این بار میخاییل میشوستین، نخست وزیر روسیه را.

تلویزیون روسیه هنگام اعلام بیماری آقای میشوستین، او را نشان داد که با تماس تصویری با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صحبت می‌کرد و به او می‌گفت:‌ "همین الان متوجه شدم آزمایش کرونای من مثبت بوده است."

در دنیا، آمریکا همچنان بزرگترین کانون بیماری و تنها کشوری است که تعداد مبتلایانش از یک میلیون نفر فراتر رفته است و شمار جان‌باختگانش به ٦٤ هزار نفر نزدیک می‌شود.

بعد از آن بزرگترین کانون‌ها به ترتیب، اسپانیا و ایتالیا هستند که بیش از دویست هزار مبتلا دارند. شمار قربانیان در اسپانیا به نزدیک ٢٥ و در ایتالیا به نزدیک ٢٨ هزار نفر رسیده است.

در رده بعد بریتانیا، فرانسه و آلمان هستند که بیش از ١٦٠ هزار مبتلا دارند با این حال شمار قربانیان در فرانسه و بریتانیا بیش از چهار برابر آلمان است، حدود ٢٧ هزار نفر.

ترکیه، روسیه، ایران و برزیل هم از نظر ابتلا در رده‌های بعدی هستند.

Hello World!