هجوم معترضان مسلح به پارلمان ایالت میشیگان برای پایان قرنطینه /جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

image-1.png

وضعیت ا‌‌ضطراری برای جلوگیری از گسترس کرونا در آمریکا مخالفان سرسختی دارد. در ایالت میشیگان مخالفان مسلح وارد ساختمان پارلمان شدند. این اقدام آنها اما نتیجه‌ای نداشت و وضعیت اضطراری برای ۲۸ روز دیگر تمدید شد.

در ایالت میشیگان آمریکا تعدادی فرد مسلح در اعتراض به ادامه محدودیت‌های وضع شده برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا روز پنجشنبه به ساختمان پارلمان ایالتی در لنسینگ، پایتخت میشیگان هجوم بردند و وارد آن شدند.

به گفته رسانه‌های آمریکایی چند صد نفر هم مقابل دفتر فرماندار تجمع کردند. برخی از تظاهرکنندگان مسلح بودند و پوسترهایی در مخالف با اقدامات وضع شده در دست داشتند. آنها خواستار پایان وضعیت اضطراری در ایالت میشیگان بودند.

نمایندگان مجلس این ایالت روز پنج‌شنبه جلسه داشتند. فرماندار ایالت اما در ساختمان مجلس نبوده است.

ایالت میشیگان هم مانند سایر ایالت‌های آمریکا محدودیت‌های گسترده‌ای با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا اعمال کرده است.

گرتچن ویتمر، فرماندار دمکرات این ایالت اما با مقاومت مردم و نمایندگان جمهوری‌خواه پارلمان ایالتی روبه‌رو است که اکثریت را در اختیار دارند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هم از آنها حمایت می‌کند. او دو هفته پیش با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر خطاب به مخالفان فرماندار میشیگان نوشته بود: "میشیگان را آزاد کنید!"

محدودیت وضع شده در میشیگان قرار بود پایان آوریل (پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت) لغو شود. این محدودیت‌ها اما هفته گذشته ابتدا برای ۱۴ روز دیگر تمدید شد. فرماندار میشیگان روز جمعه وضعیت اضطراری را تا ۲۸ ماه مه (هشتم خرداد) تمدید کرد.

آمریکا بیشتر شمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارد که تست ابتلا به بیماری آنها مثبت شده است. بیشترین آمار مرگ در اثر ابتلا به کرونا نیز در آمریکا ثبت شده است. تا کنون ۶۳ هزار نفر به دلیل ابتلا ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

Hello World!