فرانسه شرکت اپل را به دليل نقض مقررات رقابت آزاد ۱.۲ ميليارد دلار جريمه کرد /دوشنبه ۲۶ اسفند

6C5D8493-1911-4240-988E-2FB2B3AF5600_cx0_cy9_cw0_w1023_r1_s.jpg

دوشنبه ۲۶ اسفند

نهادهای مسئول در فرانسه روز دوشنبه ۲۶ اسفند شرکت اپل را به دليل توافق پنهانی با هدف بالا نگاه داشتن قيمت محصولات خود ۱.۱ ميليارد يورو (۱.۲ ميليارد دلار) جريمه کرد.

اين بالاترين رقم جريمه توسط آژانس ناظر بر رقابت آزاد در فرانسه است.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، اين آژانس گفت اپل و شرکت‌های بزرگ فروشنده محصولات آن توافق کرده بودند که آی‌پد و ساير محصولات اپل را به همان بهايی که اين شرکت تعيين کرده بود بفروشند.

شرکت اپل در بيانيه‌ای ضمن ابراز تاسف از اين تصميم، از نحوه فعاليت خود دفاع کرد و گفت: «سرمايه‌گذاری و نوآوری اين شرکت در فرانسه بيش از ۲۴۰ هزار فرصت شغلی ايجاد کرده است».

اپل در بيانيه خود افزود: «اين تصميم مربوط به عملکرد ما در ده سال پيش است و سی سال پيشينه قانونی را که همه شرکت‌های فرانسوی از آن استفاده می‌کنند ناديده می‌گيرد. اين حکم برای شرکت‌های فعال در تمامی عرصه‌های توليدی و تجاری هرج‌ومرج ايجاد خواهد کرد».

دو شرکت اصلی فروشنده محصولات اپل به نام‌های «تک‌ديتا» و «اينگرام ميکرو» نيز در مجموع ۱۳۹ ميليون يورو جريمه شدند. آژانس ناظر بر رقابت آزاد در فرانسه گفت اپل و اين شرکت‌ها توافق کرده بودند که با يکديگر رقابت نکنند.

اين آژانس در بيانيه‌ای در توضيح حکم خود افزود: «شرکت اپل از وابستگی شرکت‌های توزيع‌کننده سوء‌استفاده کرده و از رقابت بين کانال‌های مختلف توزيع‌کننده محصولات خود جلوگيری کرده و اين در نهايت به ضرر مصرف‌کننده است».

Hello World!