محاکمه روح الله زم پایه گذار “آمد نیوز” در دادگاه غیرعلنی همچنان ادامه دارد/ دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

image.png

چهارمین جلسه دادگاه روح‌الله زم، پایه گذار کانال تلگرامی آمدنیوز در دادگاه انقلاب با حضور قاضی صلواتی برگزار شد. جزئیاتی از این جلسه دادگاه هنوز منتشر نشده است.

روح الله زم با ١٧ ردیف اتهامی از جمله “افساد فی‌الارض، جاسوسی و همکاری با دولت متخاصم آمریکا” روبرو است.در کیفرخواستی که دادستانی علیه او صادر کرده وی متهم شده که بیش از ۷۳۰ خبر در مسائل امنیتی و سیاسی انتشار داده است.

یادآور می شود که تشکیل و اداره “کانال آمد نیوز” و “صدای مردم” از اصلی‌ترین مصادیق اتهام‌های زم است. آمدنیوز در قالب یک وبسایت آغاز به کار کرد و بعدتر در قالب کانالی تلگرامی پرخواننده شد. این کانال با افشای اخبار پشت پرده و امنیتی، نظیر حساب‌های بانکی رئیس قوه قضاییه و پرونده آزار جنسی سعید طوسی و همچنین بازداشت دختر صادق آملی لاریجانی به اتهام جاسوسی برای دولت بریتانیا توجه بسیاری را جلب کرد. البته این کانال اخباری را هم منتشر کرد که نادرستی آنها مشخص شد.

در اعتراضات گسترده دی ماه ۱۳۹۶ آمدنیوز یکی از رسانه‌هایی بود که فراخوان تجمعات اعتراضی در آن منتشر می‌شد. در این دوره با شکل وزارت ارتباطات ایران، تلگرام کانال “آمدنیوز” را به خاطر ترویج خشونت مسدود کرد و به جای “صدای مردم” شروع به کار کرد.

اکنون نماینده دادستان روح الله زم را متهم کرده است که در دی ماه سال ۹۶، در “اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار” دست داشته است.

آزم در جلسه پیشین دادگاه نپذیرفت که آمد نیوز در اعتراض‌های دی ٩۶ نقش داشته و گفت “مگر با تحریک یک رسانه کسی به خیابان می‌آید؟”وی همچنین اتهام افساد فی‌الارض را رد کرده است.

Hello World!