دفاع پمپئو از سیاست ترامپ در دومین سالگرد خروج از برجام /یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

image.png

از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران دو سال می‌گذرد. سیاستمداران نزدیک به دولت آمریکا همچنان بر درستی این سیاست تاکید دارند. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شده که این تصمیم، صلح در خاورمیانه را تقویت کرده است.

به‌رغم تلاش کشورهای اروپایی ذیربط در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران و همچنین اصرار روسیه و چین به حفظ برجام، آمریکا سیاست خروج از این توافق را همچنان سیاستی صحیح می‌داند. از اعلام رسمی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای دو سال می‌گذرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در کارزار انتخاباتی خود بارها از توافق هسته‌ای با ایران به عنوان یک "توافق بد" یاد کرده بود. او تهدید کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات، آمریکا از این توافق خارج خواهد شد. تهدیدی که در ماه مه سال ۲۰۱۸ به آن عمل کرد.

از آن زمان تا کنون، آمریکا سیاست فشار حداکثری علیه ایران را دنبال می‌کند و تحریم‌ها علیه ایران را تجدید و تشدید کرده است.

به‌رغم تلاش کشورهای آلمان، بریتانیا و فرانسه برای نجات برجام و ایجاد سامانه مالی اینستکس، حجم مبادلات بازرگانی ایران با دیگر نقاط جهان به‌شدت کاهش یافته و صادرات نفت ایران به دیگر کشورها نیز بسیار دشوارتر شده است. گفته می‌شود که میزان صادرات نفت ایران در سایه تحریم‌ها به یک هفتم پیش از آن کاهش یافته است.

دفاع از سیاست ترامپ

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، با انتشار یک پست توییتری به مناسبت دومین سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای پنج به اضافه یک با ایران، سیاست دونالد ترامپ را تحسین کرده است.

Hello World!