در افغانستان؛ دست‌کم ۳۵ نفر در حمله مسلحانه به یک بیمارستان و بمب‌گذاری انتحاری کشته شدند/۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

image.png

در پی حمله مسلحانه به یک بیمارستان در کابل دست کم ۱۴ نفر از جمله دو نوزاد کشته شدند. همچنین در یک بمب‌گذاری انتحاری در یک مراسم خاکسپاری واقع در شرق استان ننگرهار نیز دست کم ۲۱ نفر کشته و ۵۵ نفر زخمی شدند.

مقامات افغانستان روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه از حمله مسلحانه به بیمارستان دشت برچی در کابل پایتخت این کشور خبر دادند. این بیمارستان از سوی پزشکان بدون مرز اداره می شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات افغانستان اعلام کردند که مهاجمان در درگیری چند ساعته با ماموران پلیس دست کم ۱۴ نفر از جمله دو نوزاد تازه متولد شده ، مادران آنها و تعدادی نامشخصی از پرستاران را کشتند و حدود ۱۵ نفر نیز زخمی شدند.

همچنین وزارت کشور افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه مهاجم به این بیمارستان یورش برده بودند که هر سه مهاجم از سوی نیروهای امنیتی کشته شدند و عملیات به پایان رسیده است.

حمله انتحاری در ننگرهار با دست‌کم ۱۵ کشته

در استان ننگرهار واقع در شرق افغانستان نیز بامداد امروز سه‌شنبه یک مهاجم انتحاری در جریان مراسم تشییع جنازه یک رئیس پلیس محلی خود را منفجر کرد و باعث کشته شدن دست‌کم ۱۵ نفر شد.

به گفته یکی از سخنگویان دولت افغانستان از ننگرهار، بیش از ۵۰ نفر نیز در جریان این عملیات انتحاری زخمی شده‌اند. خبرگزاری فرانسه شمار مجروحان را ۵۶ نفر اعلام کرده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این عملیات را نیز برعهده نگرفته است. اسلام‌گریان مسلح طالب نیز نقش خود در این عملیات را رد کرده‌ان

Hello World!