تسلا با 'سرپیچی' از قوانین ایالتی آمریکا تولید خود را در کالیفرنیا از سر گرفت /سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

image.png

با وجود دستور مقامهای ایالتی آمریکا درباره خودداری صنایع از تولید، شرکت خودروسازی تسلا تنها کارخانه تولید خودروهای برقی خود را در کالیفرنیا بازگشایی کرده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، دیروز (دوشنبه ۲۲ اردیبهشت/ ۱۱ مه) در پیامی که از طریق حساب شخصی خود در توییتر منتشر کرد آغاز فعالیت این کارخانه را رسما اعلام کرد.

ایالت‌های آمریکا و مقامهای محلی در این کشور در تلاشند تا راههای مناسبی برای بازگشایی کسب و کارها بعد از پایان محدودیتهای سخت اعمال شده پس از شیوع کرونا، بیایند.

مدیر عامل تسلا پیشتر گفته بود در صورتیکه اجازه بازگشایی به خط تولید این خودروسازی در کالیفرنیا داده نشود؛ مقر اصلی این خودروساز را به خارج از کالیفرنیا منتقل می‎‌کند.

هر چند در کالیفرنیا محدودیتهای اعمال شده کاهش یافته است اما در شهر "آلامدا" که کارخانه "فرمونت" تسلا در آن قرار دارد کماکان این محدودیتها برقرار است؛ آلامدا در جنوب سان فرانسیسکو واقع شده است.

سه روز پیش ایلان ماسک گفته بود تسلا با تنظیم شکایتی از دادگاه خواسته بود دستور ممنوعیت ازسرگیری فعالیتهای این کارخانه تسلا را لغو کند.

اما مدیرعامل تسلا به جای انتظار برای اعلام حکم دادگاه؛ در توییتر بازگشایی این کارخانه را اعلام کرد.

پلیس محلی گفته از وضعیت بوجود آمده مطلع است و با "صلاحدید مقامهای پزشکی و بهداشتی" این شهر دست به اقدام خواهد زد.

شعبه سیستم بهداشت عمومی در شهر آلامدا دیروز گفته بود با تسلا درباره برنامه بازگشایی این خودروساز در تماس است و همان روشی را با تسلا در پیش می‌گیرد که با سایر کسب و کارهایی که محدودیت‌ها را "نقض کرده‌اند" در پیش گرفته.

خبرگزاری رویترز گزارش داده بر اساس متن نامه‌ای که به رویت این خبرگزاری رسیده، تسلا به کارکنانش گفته تصمیم به بازگشایی این کارخانه منطبق با دستورالعملهای ایالتی در کالیفرنیا بوده است.

مدیرعامل تسلا می‌گوید به سایر خودروسازان آمریکایی هم اجازه از سرگیری تولید داده شده است.

بعضی از خودروسازان آمریکایی پیشتر گفته بودند تولید خود را از ماه جاری(مه) از سر می‌گیرند؛ اما در بعضی ایالتها نظیر میشیگان مجبور شدند این بازگشایی را به تعویق بیاندازند؛ در این ایالتها فعالیت کسب و کارهای غیرضروری محدود شده است.

با آغاز محدودیتها، تسلا از ۲۶ مارس (۶ فروردین) فعالیتهای خود را محدود کرد.

این خودروساز سال پیش خط تولید خود را در شانگهای چین راه‌اندازی کرد و قرار است شعبه‌ای هم در حومه برلین آلمان تاسیس کند؛ اما شعبه "فرمونت" این خودروساز در کالیفرنیا مقر اصلی آن است که قلب تولید محسوب می‌شود.

استیو منوچین، وزیر دارایی آمریکا گفته است کالیفرنیا برای کمک به بازگشایی تسلا باید "اولویت" قائل شود؛ چون این خودروساز یکی از بزرگترین کارفرماها در این ایالت است.

Hello World!