آمار رسمی کرونا در ایران و جهان /چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

image.png

وزارت بهداشت ایران می‌گوید در ٢٤ ساعت گذشته ۵۰ نفر به علت کرونا جان‌ باخته‌اند و یک هزار و ۹۵۸ مبتلای جدید شناسایی شده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، امروز (چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت) گفت آمار رسمی مبتلایان کرونا به ۱۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر و تعداد کل جان باختگان نیز به ۶ هزار و ۷۸۳ نفر رسیده است.

بنا به آمار رسمی، بیش از ۸۹ هزار نفر نیز پس از ابتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند و ۲ هزار و ۷۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

درباره درستی آمارهای رسمی کرونا در ایران هم منابع داخلی و هم منابع خارجی ابراز تردید کرده‌اند. مرکز پژوهش‌های مجلس ایران آمار واقعی مبتلایان و جان‌باختگان را چند برابر آمار رسمی دانسته اما وزارت بهداشت می‌گوید تفاوت آمار به دلیل محدودیت آزمایش است.

بر اساس آمار دولتی، در هفته گذشته آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران روند افزایشی داشته است و در برخی از استان‌ها مانند خوزستان و تهران میزان ابتلا به کووید-۱۹ مجددا بالا رفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران امروز گفت خوزستان همچنان در وضعیت قرمز به سر می برد و یک چهارم موارد بستری و سرپایی در استان خوزستان دیده می‌شود.

مسئولان محلی وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان را نگران‌کننده و "بحرانی" توصیف کرده‌اند.

رضا نجاتی، سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان خوزستان گفت: "به دلیل افزایش بیماریابی و همچنین عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط برخی مردم، شرایط بویژه در ۹ شهرستان خوزستان نگران‌کننده است و همه ادارات، شرکت‌ها، دفاتر پیشخوان و بیمه، بانک‌ها و همه اصناف بجز اصناف ضروری در این شهرها باید تعطیل باشند."

مقامات ایران می‌گویند افزایش شمار مبتلایان به خاطر طرح‌های بیماریابی است.

در ایران تا کنون بیش از ۶۲۹ هزار تست تشخیص کرونا انجام شده است.

در حال حاضر در ایالات متحده نزدیک ۱۰ میلیون، در روسیه حدود ۶ میلیون و در آلمان و ایتالیا نیز نزدیک دو و نیم میلیون تست تشخیص ویروس کرونا انجام شده است.

با کاهش محدودیت‌ها از هفته‌های پایانی فروردین‌ماه در ایران، کارشناسان و متخصصان و مقامات بهداشتی شهرهای مختلف نسبت به بروز موج دوم شیوع کرونا هشدار داده بودند اما با وجود همه هشدارها دولت ایران اقدام به برداشتن محدودیت‌ها کرد.

سازمان جهانی بهداشت در مورد خطر پیک دوم همه‌گیری بیماری عفونی کووید- ۱۹ هشدار داده است.

کرونا در دنیا

همزمان با کاهش محدودیت‌ها در بیشتر کشورها که با آزادی بیشتر برای مردم همراه شده، تا صبح امروز بیش از ۴ میلیون و ۳۵۷ هزار به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

تاکنون بیش از یک و نیم میلیون نفر نیز پس از ابتلا به کرونا بهبود یافته‌اند.

شمار افرادی که به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در جهان جان خود را از دست داده‌اند، بیش از ۲۹۳ هزار نفر رسید.

در شمار مبتلایان، ایالات متحده با حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیشترین تعداد را دارد و پس از آن اسپانیا با بیش از ۲۶۹ هزار نفر، روسیه با ۲۴۲ هزار نفر، و بریتانیا با بیش از ۲۲۶ هزار نفر بیشترین تعداد مبتلایان را دارند.

ایالات متحده با نزدیک ۸۳ هزار نفر و پس از آن بریتانیا با بیش از ۳۲ هزار نفر بیشترین تعداد جان‌باخته را دارند. پس از این دو کشور، ایتالیا، اسپانیا، و فرانسه در رتبه بعدی بیشترین تعداد قربانیان قرار دارند.

گرچه به خاطر روش‌های مختلف کشورها در محاسبه و پایین بودن شمار تست‌های تشخیصی در برخی از کشورها، ممکن است آمار واقعی در بسیاری از نقاط جهان پنهان مانده باشد.

Hello World!