آمار رسمی کرونا در ایران؛ تعداد قربانیان به ۶۱۱ نفر رسید / شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

ایران

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

وزارت بهداشت ایران گفته است شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به ۱۲ هزار ۷۲۹ نفر رسیده و تا کنون ۶۱۱ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفته است از ظهر دیروز تا امروز (شنبه ۲۴ اسفند)، ۱۳۶۵ مورد بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در ایران شناسایی شده و کل مبتلایان به ۱۲۷۲۹ نفر رسیده است.

مشاهدات خبرنگاران و اظهارنظرهای مقام‌های رسمی از جمله نمایندگان مجلس ایران حاکی از آن است که آمار واقعی افراد مبتلا و افرادی که جان خود را از دست داده‌اند، احتمالا بیشتر از آماری است که دولت ایران اعلام می‌کند.

آقای جهانپور گفته است تا کنون حال ۴۳۳۹ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته است.

آمار جدید در حالی اعلام می‌شود که شهرهای مختلف ایران با شیوع ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند.

مقام‌های استان‌های مختلف ایران در چند روز گذشته به طور مکرر از مردم خواسته‌اند با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز از سفر خودداری کنند.

آستان قدس رضوی گفته است حرم امام رضا، از اماکن مهم برای شیعیان در این ایام پذیرای زائران نخواهد بود.

قرار است تا ساعاتی دیگر سیاست‌های جدیدی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام شود. انتظار می‌رود محدودیت‌های جدیدی به خصوص در شهرهای بزرگ از جمله تهران اعمال شود.

با شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران و انتشار گزارش‌هایی در مورد کمبود تجهیزات پزشکی، ایران اعلام کرد از صندوق بین‌المللی پول درخواست کمک ۵ میلیارد دلاری کرده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران همچنین فهرستی از اقلام پزشکی مورد نیاز این کشور را در توییتر خود منتشر کرده و وزارت امور خارجه ایران هم خواهان رفع تمام تحریم های آمریکا شده است.

Hello World!