روحانی: چیزی به نام قرنطینه نداریم؛ نه امروز نه در ایام نوروز / یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش ایرنا، حسن روحانی پس از «جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان بخش خصوصی» سخن می‌گفت

کشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در مورد قرنطینه شهرها درپی شیوع گسترده ویروس کرونا گفته است: "چیزی به نام قرنطینه نداریم، نه امروز و نه در ایام عید و همه در کسب و کار و فعالیت خود آزاد هستند."

او با اشاره به این که مرجع تصمیم گیری در مورد تعطیلی کار و یا کسب و کاری خاص ستاد ملی مدیریت ویروس کروناست، گفت: "شایع شده در تهران یا بعضی شهرها برخی فروشگاهها و برخی مشاغل قرنطینه هستند که اصلا چنین چیزی وجود ندارد."

آقای روحانی تاکید کرد که استان‌ها، استانداران و بخش های بهداشتی به "هیچ عنوان حق تصمیم گیری در این مورد را ندارند".

مخالفت مقامات ایرانی با قرنطینه شهرها به خصوص قرنطینه شهر قم که کانون شیوع کرونا در ایران بوده است انتقادات زیادی را برانگیخته است.

این در حالیست که قرنطینه در چین موجب کاهش شیوع ویروس کرونا گردید و هم اکنون کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و فرانسه هم برای کنترل شیوع کرونا از این روش استفاده می کنند.

محسن هاشمی، رئیس شواری شهر تهران پیشتر از بلاتکلیفی قرنطینه این شهر از سوی مسئولان کشور انتقاد کرده و خواستار آن شده بود که به مردم در این مورد توضیح داده شود.

او گفته بود که "باید تکلیف مردم درمورد قرنطینه روشن شود".

آقای هاشمی همچنین درمورد عملکرد ستاد مدیریت کرونا در تهران گفته که "نظر اعضای شورای شهر بر این بود که این ستاد باید مسلط حرف بزند و دیگران کمتر حرف بزنند تا موجب سوتفاهم نشود چرا که برخی مواقع افراد غیرمسئول صحبت هایی می کنند که شایعه ایجاد می کند".

در همین حال علیرضا زالی، مسئول مدیریت بیماری کرونا در شهر تهران گفته بود که "قرنطینه سازی مطلق شهر جواب نمی‌دهد چرا که شهرها و استان های زیادی درگیر آن شده اند و اگر هم انجام شود تاثیری ندارد".

او در مورد قرنطینه گفته "قرنطینه شهر اکنون نه مبنای علمی دارد و نه مناسب است".

Hello World!